Saturday, August 18, 2007

its fun(:

yesterday's bm oral was fun!
totally enjoyed it.
here's our script.
our title is 'buletin empat'
i dont know wad that means tho.ha ha

starrings:
vicky chew wei kit ; saksi(nyonya chin),wartawan(aris), dan puan vicky
amitra ;pemberita dan dato'W
intan syahirah ;wartawan dan pencerita
melissa suraya ;si mati,siti nur halisa dan jurujual

(full script)

selamat petang saya ucapkan kepada pn rozana,guru bahasa melayu dan rakan rakan sekalian.hari ini,kami akan mempersembahkan sebuah berita yang hangat iaitu 'BERITA EMPAT'.tontonilah persembahan kami.sebelum itu,kami ingin memperkenalkan diri kami.

(then blblabla)

amitra:salam sejahtera saya ucapkan.pda hari ini,terdapat dua berita iaitu berita utama dan berita hiburan.bagi berita utama,berita ini mengenai sebuah kejadian yang mengakibatkan kematian di teluk intan.ikutilah berita kami di teluk intan bersama wartawan khas kami,intan.
(intan menanyakan beberapa soalan mengenai kejadian tersebut kepada saksi iaitu nyonya chin.)

intan:adakah saudari kenal dengan si mati?
chin:ya,saya kenal dengan si mati ini.dia merupakan bos di tempat kerja saya.
intan:bilakah kali terakhir saudari berjumpa dengan si mati?
chin:saya bejumpa dengan si mati ini buat kali terakhir ialah hari ini apabila dia menyuruh saya membeli penyepit baju.
intan:apabila saudari sudah membeli penyepit baju,adakah si mati telah menyuruh apa apa selain membeli penyepit baju?
chin:tidak,semasa saya dalam perjalanan pulang ke pejabat,tiba tiba saya terdengar beberapa das tembakan beberapa kilometer di hadapan saya.saya pun berlari ke tempat tersebut.
intan:apakah yang telah berlaku setelah itu?
chin:setelah itu saya ternampak seorang lelaki yang agak tinggi berbaju hitam.lelaki itu ternampak saya lalu berlari seperti ternamak hantu.lelaki itu berlari sehingga tidak membawa pistolnya sekali.selepas itu,saya menjenguk muka si mati dan saya terkejut kerena si mati itu ialah bos saya.
intan:terima kasih nyonya chin kerana sudi menjawab soalan saya.
chin:sama sama

intan:kembali kepada berita empat untuk berita seterusnya.

amitra:seterusnya,adalah berita artisyang mengisahkan amalan pukul memukul antara sepasang artis antara dato'W yang terkenal dengan misainya yang lebat dengan siti nur halisa yang terkenal dengan suaranya yang menjerit.sebelum itu,kita berehat dengan manyaksikan sebuah iklan sabun basuh baju selama tiga minit daripada syarikat K dan K di K sdn.bhd..saksikanlah.

vicky:alamak!baju kucing saya kotor!apa saya nak buat?
jurujual:puan mempunyai sabun basuh baju yang bernama K dan K di K?ia sungguh berkesan.
vicky:tidak,bolehkan puan menunjukkan keberkesanan dengan mencuci baju kucing saya yang kotor ini?
jurujual:boleh,puan lihatlah keberkesanannya sebentar lagi.

vicky:wah!ia sungguh menakjubkan!baju kucing saya yang kotor ini menjadi lebih bersih.
jurujual:jika puan berpuas hati,puan belilah sabun basuh baju K dan K di K ini.ia hanya berharga RM1.00 sahaja.
vicky:baiklah,saya akan membeli sabun basuh baju ini sekarang juga!!

intan:kembali kepada berita empatuntuk berita yang seterusnya.

amitra:kembali dengan kita semula.kami akan menemu ramah dato'W dan siti nur halisatentang perkara yang sedang hangat iaitu kes pukul memukul antara mereka bersama wartawan kami yang cukup popular iaitu artis atau dalam singkatan,aris.

aris:apa khabar dato'W dan siti nur halisa?
D&S:khabar baik
(bermasam muka)
aris:adakah betul kamu berdua sedang mengalami masalah?
S:tiada komen.
W:ya,memang betul kami sedang bergaduh.
aris:jika tidak keberatan bolehkah kamu berdua menjawab beberapa soalan daripada saya?
S:boleh,apa salahnya
aris:apakah punca pergaduhan ini?
S:dato'W melempang pipi saya dengan kuat sekali.
aris:kenapa dato'W melempang siti nur halisa?
dato'W:kerana dia di rumah sering menjerit seperti ternampak hantu.
aris:oh,begitu.terima kasih kepada S&D kerana sudi meluangkan masa dengan saya.
D&S:sama-sama(bermasam muka)

sekian,terima kasih.
thankyou(:

i have nothing more to say about yesterday.
so,tata.

*

No comments:

Post a Comment